lördag 14 maj 2011

Spisarboxen!

Äntligen har vi fått in den klassiska spisarboxen i lager igen i både EP och LP format. Nu även i granit och som vanligt med förstärkta plasthörn. Köp dem i vår webshop. Boxarna var populära på 50 och 60 talet men Alstermo bruk som tillverkade dem då liksom nu har funnits med ända sedan 1804 med rötter i den första industriella revolutionen. Här har vi verkligen ett företag som kan skryta med sin historia. Två andra klassiker som ingår i deras sortiment är Unica-boxen och Atlas-väskan.







Jag är ju Smålandstös från början och Spisarboxen tillverkades i mina gamla hemtrakter. Jag visste att bruket fanns kvar och fick för mig att höra med dem om de inte funderat på att ta upp produktionen igen. Det visade sig att de visst gått i samma tankar och så kom det sig att vi blev först ut med att sälja den nylanserade varianten i Sverige. Så kan det gå till när jag nosar upp nya produkter till butiken.

2 kommentarer:

  1. Hej! Bra gjort! Jag har en box från -63 med mina första singlar.När jag åker igenom Alstermo tänker jag på den tiden!Min första skiva var Tommy Roe´s Shiela. MVH Gunnar.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kan man köpa Alstermo Spisarboxar i handel och i så fall var?

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!